فرید براتی:
به گزارش تابناک سمنان: فرید براتی مدیرکل دفتر پیشگیری و درمان اعتیاد سازمان بهزیستی با اشاره به فعالیت شش مرکز درمان و باز توانی اعتیاد در کشور گفت: ایجاد اشتغال برای افراد بهبودیافته در دستور کار است.
کد خبر: ۹۲۶۲۷۱
تاریخ انتشار: ۰۲ دی ۱۳۹۹ - ۱۸:۱۱ 22 December 2020

براتی‌سده، مدیرکل دفتر پیشگیری و درمان اعتیاد بهزیستی کشور شد - سازمان  بهزیستی

مدیرکل دفتر پیشگیری و درمان اعتیاد سازمان بهزیستی پیش از ظهر سه‌شنبه در گفتگو با خبرنگاران در حاشیه بازدید از مرکز جامع درمان و باز توانی استان سمنان واقع در روستای کردوان از توابع گرمسار اظهار داشت: در حال حاضر تنها شش مرکز جامع درمان و باز توانی اعتیاد در کشور فعال است و این تنها مرکز فعال در استان سمنان محسوب می‌شود.

وی با تأکید بر اینکه معتادان باید به مدت چهار ماه در این مرکز اقامت کنند، تصریح کرد: در این مدت علاوه بر بهبودی افراد، نسبت به کسب مهارتی برای اشتغال آنان اقدام می‌شود.

فرید براتی بابیان اینکه بازگردانی معتادان بهبودیافته به زندگی عادی و اشتغال‌زایی مهم‌ترین هدفی است که در مراکز جامع درمان اعتیاد دنبال می‌شود، افزود: سم‌زدایی از بیماران بدون مصرف دارو ظرف مدت یک ماه انجام می‌شود.

براتی با اشاره به نتایج مطلوب فعالیت این مراکز خاطرنشان کرد: احداث این مراکز در تمام استان‌ها در دستور کار است و بر این اساس تا دهه فجر این طرح در سایر استان‌ها راه‌اندازی می‌شود.

وی همچنین بابیان اینکه معتادان بهبودیافته به مدت یک سال پس از بهبودی موردحمایت باشگاه بهبودیافتگان قرار می‌گیرند، ابراز کرد: تأمین سرپناه و اسکان دهی به افرادی که توسط خانواده پذیرش نشوند و بی‌سرپناه باشند در دستور کار این مراکز است.

لطفا مارا در شبکه های اجتماعی یاری کنید:

اینستاگرام تابناک سمنان
Email: semnantabnak@gmail.com

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار